2015. aug 09.

Huszonegyedik hét

írta: Falusi Élet
Huszonegyedik hét

Uram add, hogy a helyzetnek legyek ura, 

és én legyek a legyek ura!

Ne ők uraljanak engem, 

ebbe már-már belebetegedtem.

Sőt! Egyáltalán ne legyenek legyek!

Szóval az úgy történt, hogy egyszer csak azt vettem észre, hogy ellepték a házat a legyek. 12-20 fős csoportban támadtak és ha a létszámukat a légycsapóval sikerült 10 fő alá szorítanom, azonnal leadták a vészjelzést a közeli disznóólaknak és hívták az erősítést. Végül beláttam, hogy eljutottunk arra a szintre, ahonnan már nincs sokkal lejjebb és megtettem azt, amire azt hittem, sosem lennék képes. Bár szerintem gusztustalan mégis felkerült. Két helyre is.

img_4414.JPG

Nyami. Légypapír és pont.

Persze a legyeknek eszük ágában sincs még csak a közelébe se menni. Sőt, ha arra járnak, összekuncognak a fejem fölött és gúnyosan mutogatnak rám. Nem hogy légy, de egy árva szösz sem ragadt még bele. Nagyon-nagyon elkeseredtem a tehetetlenségemen. Aztán egy nap éppen délutáni pihenő volt, amikor a dudált a futár. A férjem fel is pattant és menet közben mondta: na meghozta a futár az ipari légyirtót a telepre. Felugrottam én is azonnal. Tessék??????????? Ipari légyirtó???? És ezt csak így? Sóvárogva néztem a nagy dobozt és kértem, hogy hadd próbáljuk ki, hogy jól működik-e, csak úgy, kedvességből. Beleegyezett.

Kép eltávolítva

Itt félelmetesen vicsorog és azt mondja: grrrrrrrrrrr

Reszkessetek legyek, szúnyogok és mindenféle repkedő apróságok!

img_4427.JPG

Itt jól látszik azonban, hogy milyen békésen elvan egymással az ipari büntető, gyilkoló szerkezet és a célpont, a légy. Kedvesen dörzsölgeti a lábait, a kegyetlen szörny, pedig szolgáltatja hozzá a lágy háttér világítást, hogy úgy érezhesse, igazán különleges és örömteli az ő jelenléte. Aztán ennél már csak az volt a jobb, amikor a mindössze csak sokkot kapott állatok egy idő után szépen magukhoz tértek és békésen tovarepültek. A sírás kerülgetett. Aztán az éjjel meghozta a várva várt eredményt. Számtalan moly, légy, katica és mindenféle repülő szörnyecske esett áldozatául a csendes gyilkosnak. Mindenki megtanulta a leckét. Az égető azt, hogy nem csak sokkolni kell, hanem kivégezni, szénné égetni is, a legyek azt, hogy illik elpusztulni, mi pedig azt, hogy sűrűn kell üríteni a tálcát és nem pedig megvárni, míg mindenki magához tér. Így aztán reggel újult erővel csaptam agyon azt a maradék 10 legyet, amely a reggelim körül járta vidám körtáncát.

Már sokszor akartam írni, hogy milyen élet is van itt esténként. Az idősek, ahogy enyhül a levegő, kiülnek a házaik elé és megy a beszélgetés kifulladásig. Minden ház előtt van valami ülő alkalmatosság. A legtöbb helyen pad, de van ahol néhány műanyag szék van kitéve. 5-6 fős kis társaságok üldögélnek, beszélgetnek, nézik, kibeszélik az arra járókat. A szomszédos Kisvárosban az egyik ház előtt nem csak székek vannak, hanem egy asztal is és egy 10 fős társaság múlatja együtt az estéjét nagy vidámságban. Ez az egyik kedvenc padom:

img_4415.JPG

Az utca végén lévő kicsi faluban most volt falunap. Nagyon vártam, mert még sosem voltam (emlékeim szerint) igazi falunapon. Azt képzeltem, hogy valami nagyon színes, izgalmas, hangulatos esemény, ami megmozgatja a falu összes lakóját. Sajnos csalódnom kellett. 4-5 néni/bácsi főzögetett, illetve kente a zsíros kenyeret az egyik elkerített részen. Volt egy (!) bazáros sátor. Volt egy nagy sátor padokkal, ahol üveges tekintetek meredtek a hasonlóan lelkes stand up-os fickóra. A legnagyobb élet a fagyis és a kalácsos kocsi előtt volt.

Képek eltávolítva

 

A gyerekek is hasonló lelkesedéssel vettek részt az eseményen, de legalább a színes "napraforgónak" örültek. Egy hetet adtam a játéknak, de tévedtem, már másnapra szétverték egymáson. Hozzá tartozik amúgy az igazsághoz, hogy 35 fok volt és a falu ezen részén egy csepp árnyék sincsen. Volt egyébként egy kerékpár gyűjtemény, ami nagyon tetszett. 

img_4430.JPG

Ez volt a kedvencem a rajta lévő pók miatt. Volt még több biciklije is a srácnak és mind nagyon különleges darab volt.
Jövő héten nálunk lesz az uborka fesztivál. Most így már kicsit kisebb lelkesedéssel ugyan, de azért várom.

img_4410.JPG

Íme az első kép az ígért kígyós témában. A gyerekek persze már látták. Állítólag fekete és rombuszok vannak rajta.

Szólj hozzá