2018. máj 24.

Vizet iszik a gyerek

írta: Falusi Élet
Vizet iszik a gyerek

Emellett senki sem tud csak úgy elmenni. Tényleg? Vizet iszik csak? Teát se? Üdítőt se?

Nem. Ez van, engem nem zavar. Viszont másokat úgy tűnik, igen. Olyannyira, hogy egy óvodai szülői értekezleten külön napirendi pont volt az a gyerek, amelyik vizet iszik a tízóraihoz. Amikor az óvónéni elkezdett erről a "titokzatos vízivóról" beszélni, azt hittem, valami nagy bejelentés lesz vele kapcsolatban. De nem. Mindössze ennyi volt a bűne, hogy csak a vizet issza meg. Kikéredzkedik tízórai alatt inni. "Én még ilyen gyereket nem láttam!" Mondta felháborodva. "Ki hallott már olyat, hogy egy gyerek nem issza meg a teát!" Nagyon feldúlt volt, én meg nem akartam hinni a fülemnek, hogy ez tényleg ekkora gond. Akkor, amikor sok gyerek nem kap főtt ételt otthon, amikor arra panaszkodnak a nevelők, hogy a gyerekek nem ismerik a főzelékeket és a leveseket. Szendvicsen, édességen, cukros üdítőkön élnek. Az nem gond. De az, hogy a fiam vizet iszik, az akkora, hogy kiveri a biztosítékot.

Mint megtudhattuk, már többeket "elbolondított, már ketten is vizet kérnek tízóraihoz rajta kívül."

Ekkor "szerencsére" egy anyuka elterelte a témát azzal, hogy milyen rosszak a fiúk a csoportban, mert azt mondta az egyik a kislányának, hogy, ha majd a kislánynak megnő a melle, szeretne vele szerelmeskedni. Az anyuka nagyon aggódott, mert szerinte az ötéves kisfiú, aki hintázni és rajzolni szeret a legjobban, tökéletesen tisztában volt azzal, amit mondott, mert "túlságosan is felvilágosult" a témában.

Azt hittem, megmenekült a fiam. De nem. Amint elült a vihar nyomulós kisfiúk körül, újra előkerült a vízivó gyerek. Szavaiból úgy éreztem nemcsak az a gond, hogy ilyen szörnyű szokása van, hanem az is, hogy kikéredzkedik, mert ugye bent a csoportban nincs víz. Aztán már abban sem voltam biztos, hogy nem az óvoda vízszámlája miatt aggódnak.

A szülői után illedelmesen odamentem az óvónőhöz, felajánlottam, hogy minden nap viszek be egy liter vizet, ha ezzel segíthetek megoldani a problémát. Jeleztem, hogy nem tudok és nem is akarok a fiamon változtatni, ha neki olyan fontos, megpróbálhatja jobb belátásra bírni.

Tegnap érdekes módon két tanárnő is szólt, hogy a matek-, illetve magyar versenyre készítsek a hátizsákba szendvicset és üdítőt. Majd mindkettő kijavította magát: vagyis vizet, hiszen ő azt szokott inni. Őket különös módon nem zavarja.

Amúgy meg van egy szörnyű titka a fiamnak: a vacsorához kakaót iszik.

Szólj hozzá