2017. már 29.

Azért a vidék, az vidék...

írta: Falusi Élet
Azért a vidék, az vidék...

Pár hete először volt olyan, hogy pénteken délután kellett tanfolyamra menni, mert alapvetően szombat délelőtt vannak az órák. Miután megszoktam, hogy a parkolás igazi kihívás, így itt is mindig biztosra megyek. A tanfolyam helyszíne pár perc sétányira van A Plázától és ezért mindig a parkolóházban teszem le az autót. "Főleg pénteken" ugyebár. 19 óra után ért véget az iskola, aggódtam is, hogy tömve lesz a pláza, pláne a parkoló, sőt már az utcák is tele vannak biztosan buliba készülődő fiatalokkal. (Jujj, de félelmetes képet festettem le....) Magamhoz szorítva a táskámat, félve léptem ki a Cityben megszokott "tömegbe". A legnagyobb meglepetésemre, a sétálóutca, a központ, gyakorlatilag üres volt. 1-2 fiatal lézengett a járdán, de ennyi. A bevásárlóközpont teljesen kihalt volt, a parkolóház kongott az ürességtől. Sőt! A közlekedési lámpák is ki voltak már kapcsolva...Teljesen ledöbbentem, mert ugyan azt már megszoktam, hogy a környező kis városokban péntek délután ötkor megáll az élet, de hogy egy megyeszékhelyen is, azt nem gondoltam.

Mondjuk ahol a szomszédnak rögtön kettő ilyene is van...

img_6043.JPG

A hétvége az pedig egy másik idősíkban történik. Egy lelassult, ingerszegény környezetben.

img_6047.JPG

img_6050.JPG

Ha nem látszódna első pillantásra, mindkét oldalon őzek futnak épp és az nézik olyan nagyon.

A héten elvitték a szalonnákat füstölni. Előtte viszont arról a több, mint száz (!) tábláról le is kellett mosni a sót, amiben addig létezett. A mosást követte a teregetés és a szárítás. Komolyan. A törölgetés egy törölközővel történt, a többi pedig így:

img_6058.JPG

Ezt a szárítószerkezetet Feri és Ákos dobták össze mindössze egy óra leforgása alatt. Nagyon profi lett.

Este kimostam a törölközőt, hogy másnap lehessen folytatni a nagymosást, de hogy ne legyen a szalonnának öblítő illata, így azt nem tettem a gépbe. Csak pár telepi törölköző és egy rend munkásruha került bele. Nos, mindennek egységesen kellemes szalonna szaga lett, de még a tapintásuk is arra hajazott. Azt hiszem, ilyesmi egy fővárosi panelban aligha esik meg.

De feltehetőleg ez is valami olyasmi, ami csak nagyon vidéken történhet:

img_6068.JPG

img_6063.JPG

Tegnap vagy ma kelhettek ki a tanyán.

Eközben a gyerekek önfeledten játszottak az új dömperrel és traktorral, aminek a beszerzése is meglehetősen falusias volt. A tanyára menet (merthogy VISSZAFOGLALTUK, a MIÉNK!), beugrottunk úgy, tanyára menős öltözékben a piros-kék áruházba, de csak annyira, hogy felmarkoljak egy nagy dömpert és egy ugyanakkora traktort és már futottunk is. Nem bánom, hogy nem futottam össze ismerőssel.

img_6069.JPG

Van még putri azért, de legalább elkezdtük és ahogy Nagyapám mondta vala: ami elkezdődik, annak vége is lesz egyszer.

Addig is:

img_6073.JPG

Az élet pedig úgyis utat tör bárhol magának:

img_6075.JPG

Egyébként pedig őszintén mondom, hogy nagyon megnyugtató, amikor hazafelé menet nem dugót, ingerült, kimerült embereket látok, hanem ezt:

img_6076.JPG

Az élet pedig itt falun is zajlik, tessék, a szomszédban épp több vendég is van és mind egymás nyakában parkol, megbénítva ezzel a járdán való közlekedést...

img_6077.JPG

 

Szólj hozzá