2018. okt 20.

Betolakodók

írta: Falusi Élet
Betolakodók

Mert vannak, akik csak úgy jönnek, aztán ott vannak. Úgy, hogy nem hívta őket senki vagy nem küzdött senki azért, hogy ott legyenek. Mi is valami ilyesmik lehetünk itt, de ezt csak úgy mellékesen jegyzem meg. A történetem nem magunkról szól.

A cím akkor fogalmazódott meg bennem először, amikor a szomszéd néni macskájára a mi egyik melléképületünkben jött rá a fialhatnék. Persze erről nem tehet, így alakult. Nem is volt nekem ezzel bajom, ráadásul a kiscicák cukik és pont.

img_8018.JPG

Még akkor is cukik, ha tudjuk, milyen vérszomjas ragadozó lesz belőlük, aki pusztán kedvtelésből legyilkol mindent, ami elé kerül. Mert ezt a kedves szürke mamacicó bizony simán kivégezte a pár hetes, gyönyörű, nagyon cuki nyuszikánkat, Fötörkét, amit nem tudok megbocsátani. Nagy ívben lesz&@rom, hogy ösztön, meg a természet rendje. Behatolt az udvarunkba és elvitte azt, ami, sőt, aki (!) nem az övé.

Aztán jött a következő erőszakos teremtés. Sokáig nem is voltunk benne biztosan, hogy pontosan mi.

img_7995_1.JPG

img_7996_1.JPG

Sütőtök, by the way...

Persze van a tolakodásnak egy kicsit arrogánsabb szintje is. Pölö, amikor egy lódarázs kolónia elfoglal egy kéményt. Egy egész kéményt. Na, az már komoly. A lódarázsirtó bácsi pedig nem ér rá hetekig. Ilyenkor jön a tiltott magán út, amit szigorúan nem szabad, mert életveszélyes és tilos, ráadásul költséghatékony.

img_8161.JPG

Ez csak egy nagyon kicsi része, amit a fiam kimentett, mert kellett neki. Amúgy döbbenetesen kifinomult, tökéletes építmény. És egy EGÉSZ KÉMÉNYT kitöltött. Mi pedig megoldottuk, és el is tűntek a környékről.

Persze van olyan, akinek végül örülünk. Itt van például a mi kis csodabikánk, aki úgy jött a világra, ahogy a nagykönyv szerint lehetetlen. Ő pedig itt van, amikor megszületett, akkora volt, mit egy kutyus, csodájára is jártak.

img_8111.JPG

Már szépen cseperedik, bár még akkor is nagyon kicsi, de ép és egészséges.

Az is előferdül, hogy a betolakodó maga sem szándékozik betolakodni, sőt, nem is igazán tud róla. Amikor az utcabeli bácsi a saját szőlőjén hozza át kedvességből véletlenül.

img_8107.JPG

Az én rémálmom az egyik nagyon apró, kis pofátlan teremtés. Egyik reggel bementem a fagyasztós melléképületbe, és megcsapott A SZAG. Az a bizonyos, mindennel összetéveszthetetlen, gyerekkorom egyik rémálma. Az egérszag. Ami egyenlő a véget nem érő küzdelmet követő, gigamega takarítással. Hogy rohadna meg a kis nyomorult. Meg is tette, noha nem én bántam el vele.

img_8180.JPG

Mérget nem tettem ki, úgyhogy nem miattam adta meg magát. Én mindössze ragasztóval próbáltam elcsípni.

img_8181.JPG

Erre persze nagy ívben tett, nem volt hajlandó belesétálni, pedig készítettem neki bőven ilyeneket. Mindegy, már nem veszélyezteti az épületben tárolt dolgokat.

Végül, de nem utolsó sorban meg kell említenem azokat, akik csak félig tolakodnak be. Maguk gyorsan elmennek a helyszínről, csak előbb betesznek valamit. Be. Rá.

img_8179.JPG

 

Szólj hozzá