2019. jún 19.

Évzárás stílusosan

írta: Falusi Élet
Évzárás stílusosan

Általános iskolás koromtól kezdve az érettségiig minden évzáró ugyanúgy zajlott. Sőt, nekem mindig kettő volt, mert még ott volt a zeneiskola is. Pont ugyanolyan hosszú és unalmas volt az is. Az igazgató nénik, és bácsik mindenhol nagyon szeretnek sokat beszélni. Negyven fokban is. Fülledt nagyteremben is.

A rémesen hosszú ünnepségek után a szüleim mindig elvittek bennünket fagyizni. Ilyenkor nem tölcsérben ettük, hanem kehelyben, sok gyümölccsel, tejszínhabbal, ostyából készült dísszel. Természetesen ünneplősben, a szülők is csinosan, anyukám sminkben, magas sarkúban. 20 évnyitó, 20 évzáró. Egy életre elég volt.

Tavaly az ottani faluban, a maroknyi gyerekkel nem volt ekkora cécó. De itt azért más. A városban két általános iskola is van. Itt már nincs lazaság, itt is komoly, hosszú ünnepéllyel zárul a tanév.

A fiam már napok óta nyavalygott, hogy nem akar menni. Én sem akartam.

Ettől függetlenül szépen felöltöztünk. Nagyjából öt perc alatt.

Történt ugyanis, hogy az elmúlt hetekben annyi munka szakadt rám, hogy tegnap este elértem a fizikai erőm határát. El is döntöttem, hogy mától a héten már nem dolgozom. Kizárólag takarítok, főzök a gyerekeimre és kész. Szuperül is indult a nap, a délelőttöt a fürdőszobák kisúrolásával töltöttem, és mivel ez engem kikapcsol, jól is esett.

Aztán amikor ebéd után gondoltam, szundítok egyet, jöttek sorra a munkák. Az egyik e-mail olyan hosszú és bonyolult volt, hogy fel kellett hívnom a küldőjét, hogy magyarázza el, mit is szeretne. Nem értem el. Így történt, hogy fél hatkor sivítottam el magam, hogy: öltözéééééés!

Újabb nap, ami úgy telt, hogy azt éreztem, nem bírom tovább. Ráadásul a lányom gluténmentes délelőtti fagyija feltehetőleg mégsem volt az, így jó két órát még hánytattam is.

Ezek után vegyük fel az ünneplőst, és álljunk hosszan a tűző napon.

Ezért aztán szépen felcsatoltam a kisfiam karjára az okosórát, amiről eddig azt hittem, milyen értelmetlen eszköz, és szépen megkértem, amint vége az ünnepségnek, és indulnak a terembe a bizonyítvány kiosztásra, csörgessen meg vele.

Amikor megtette úgy másfél óra múlva, elmentünk érte. Gratuláltam a szép bizonyítványhoz, és a fagyizó helyett a már kiürült strandra mentünk. Fél nyolckor ünneplősben, strandpapucsban csattogtunk be a tóhoz. Szépen ráterítettem a csini ruhákat a padra, és irány a hűsítő víz.

img_9213_szerkesztve.JPG

 

Szólj hozzá