2019. okt 21.

Panaszlevél minta gazdáknak (üzemanyag szállítás késedelme esetén)

írta: Falusi Élet
Panaszlevél minta gazdáknak (üzemanyag szállítás késedelme esetén)

Muszáj megosztanom a ma reggeli levélkémet. A cég és a személyek nevét átírtam, sőt az aláírásomat is most találtam ki, de a többi eredeti.

Tisztelt Üzemanyag Enyerté.!

Az SAP kódunk: 123456

2019. 10. 15-én adtunk le megrendelést 6 000 L gázolajra a 1234567 rendelés számon.

Az aratáshoz szükséges üzemanyagot másnapra, de legkésőbb 17-ére vártunk.

18-án kaptunk e-mailben üzenetet, hogy nem érkezik meg aznap sem a szállítmány. Felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy mikorra várhatjuk, ugyanis aratunk és ki fogunk fogyni az üzemanyagból. A hölgy, akivel beszéltem arról tájékoztatott, hogy a szerződésünk megengedi a határidőn túli szállítást, de másnapra (október 19. szombat) van beütemezve, sőt megnyugtatott, hogy odaírja: "sürgős", így reggel indul a kamion.

Szombaton reggel azonban ismét kaptam egy e-mailt, hogy aznap sem lesz kiszállítás.

Ismét felhívtam az ügyfélszolgálatot, ahol azzal indult a beszélgetés, hogy kizárt dolog, hogy nekem bárki bármit ígért volna a kiszállítással kapcsolatban. Azonban annak a telefonbeszélgetésnek a meghazudtolásom volt a legkevésbé problémás része, noha nem tartom szerencsésnek közölni az ügyféllel gyakorlatilag, hogy hazudik. Én akkor is és most is arra tudom kérni az illetékeseket, hogy hallgassák meg azokat a telefonbeszélgetéseket. Szombaton a hölgynek elmondtam, hogy bár igyekszem higgadt lenni, sajnos akkor is zaklatott vagyok, hiszen aratás van, nem tudunk leállni, szükség van az üzemanyagra. Arról kaptam tájékoztatást, hogy az Üzemanyag Enyerté egyáltalán nincs felkészülve ilyen helyzetekre, mert ilyesmi nem szokott előfordulni. Ez azért elég aggasztó, mert fennáll az esély, hogy nem ez volt az utolsó kukorica aratás hazánk történelmében.

A beszélgetés abszurd mivolta ellenére a hölgy legalább próbált érdemi segítséget nyújtani, azt is ajánlotta, hogy hívjam fel az üzletkötőnket, bár óvatosan hozzátette azt is, hogy de azért majd csak később tegyem (gondolom, nehogy felébresszem). 8:27-kor hívtam az Üzemanyag Enyerté ügyfélszolgálatát egyébként.

Az üzletkötőt, Kandisz Nórát több alkalommal is hívta a férjem az ügyfélszolgálatos hölgy által megadott +3690 555 9999 telefonszámon, aki nagyon elegánsan nem vette fel, és nem is hívott bennünket vissza. Erre egyébként egyetlen elfogadható magyarázat lehetne, mégpedig az, ha nem jó számot hívtunk, más egyéb nem az.

Az üzletkötő azóta sem jelentkezett, pedig már hétfő 10:00 óra van, hihetem azt, hogy már felkelt. (Szabadság/betegség, egyéb vis maior esetben pedig az őt helyettesítő személy.)

Ma reggel ismételten felhívtam az ügyfélszolgálatot. Természetesen a hetyke hangnem itt sem maradhatott el, hiszen nyilván legjobb védekezés a támadás (NEM!).

Természetesen a határidőn túli számláinkat csatolni fogjuk, ez nem is kérdés, illetve az sem, hogy a mai napon kelt számlát is beleértjük, hiszen a mai nap nem az üzemanyag átvételekor kezdődik, hanem már jó néhány órával ezelőtt megtörtént.

Végül azt gondolom, az ember ne csak panaszkodjon, hanem álljon elő megoldási javaslattal is. Íme:

Készüljenek fel minden ágazat csúcsidőszakára, mert az nem lehet magyarázat, hogy, hogy a budapesti irodában nem kell tudni, hogy például mely időszakokban milyen terményt aratnak. Főleg az olyanokkal nem árt tisztában lenni, mint a búza, napraforgó, kukorica, repce, stb.

Ha már beállt a krízisállapot, akkor ne az asztal alól lessék azt, hanem igenis legyenek proaktívak, vegyék fel Önök a telefont és készítsék fel az ügyfeleket arra, hogy baj van, megoldás egyelőre nincs, de mindent megtesznek azért, hogy minél kevesebb kár érje az ügyfeleket. Nyugtassák meg, hogy a kárukat megfizetik és hitessék el a kedves ügyféllel, hogy valóban fontos az Önök számára. Sokkal jobb tudni, hogy napokig nem érkezik meg a várt üzemanyag, mert még ha dühöng is az ügyfél, utána az első dolga megoldani a problémát, mert azt ő is tudja, hisztivel nem megy a kombájn, de még a traktor sem. Miután túlélésre megy a játék, meg fogja oldani és még örülni is fog, hogy legalább a kárát megfizetik és egyébként is, milyen segítőkészek ezek a Üzemeanyagosok.

Amennyiben a kedves üzletkötő ilyesmire nem alkalmas, akkor legyen más olyan munkavállaló, akit felkészítenek egy ilyen szituáció kezelésére, és ilyen esetekben vessék be őket.

Az ügyfélszolgálati munkatársakra is ráférne egy alapos továbbképzés, mert az unott, flegma, lekezelő, hetyke hangnem olaj a tűzre. Sőt, amikor nincs gond, akkor is rendkívül bosszantó tud lenni, ráadásul teljesen indokolatlan.

Soha, semmilyen körülmények között ne hazudtolják meg az ügyfelet.

Nyugodt szívvel írtam le a fentieket, mert bár én is ingerült voltam, amit nem is rejtettem véka alá, egyik munkatársukkal szemben sem voltam tiszteletlen.

A telefonhívások ideje:

2019.10.18. péntek 8:42 óra

2019.10.19. szombat 8:27 óra

2019.10.21. hétfő 7:58 óra

Emellett kérném szépen egy olyan üzletkötő elérhetőségét, akivel probléma esetén érdemben tudunk egyeztetni.

Köszönettel és tisztelettel,

Évente Több Alkalommal Hatezer Literné

Szólj hozzá

mezőgazdaság gázolaj vásárlás 60 év a piacon