2020. júl 18.

A legkeményebb magyar beszólás: te meg ki vagy?

írta: Falusi Élet
A legkeményebb magyar beszólás: te meg ki vagy?

Bence szokta nagyon felkapni a vizet ezen a divatos beszóláson. Olyannyira, hogy még időnként kommentelésre is vetemedik. Én továbbra sem vagyok hajlandó ilyesmire, de azért nekem is kiveri időnként a biztosítékot, amikor az igazi kemény legények és a macskanők jól "odaszólnak" a celebeknek: ez meg ki? Teszik ezt olyan írásoknál, amelyek szereplői tíz-húsz-harminc éve rendületlenül ott vannak a köztudatban. Nem az ilyen-olyan közszereplők feleségeire gondolok most, hanem óriási rajongótáborral rendelkező (teljesen mindegy, hogy mennyire tehetséges) zenészekre, színészekre, műsorvezetőkre.

"Ez ki ez?"

"Azt se tudom, ez meg ki!"

"Hát ez meg? Sose hallottam még róla."

"Csak én vagyok itt, aki nem tudja, hogy ki ez?"

"Ki ez a rondaság?"

Nincs jelentősége, hogy ellenszenves vagy lehengerlő. Valamit csinálnak, és elérik, hogy ismerjük a nevüket, mert valahogy mindenhol ott vannak. A feleségek és a kitartott szeretők is megdolgoznak egyébként a figyelemért, és nem hiszem, hogy cserélnénk velük.

Abba persze már egyik kommenthuszár se gondol bele, hogy az illető, akit "jól porig alázott", egyáltalán nem olvassa, hogy Petike Kiskunhepajpusztán még nem hallott egy több, mint harminc éve létező, magyar zenekar frontemberéről. Szerintem a milliárdos özvegyasszony is pont tesz rá, hogy Katika, az Isten háta mögötti tanyasor, csukott szemmel és háttal kapáló verseny örökös első helyezettje, elmondása szerint, nem hallott még róla. Sőt, merész leszek, még tovább megyek. Ha esetleg, valami csoda folytán mégis elolvasnák az ütős beszólást az érintettek, egyszerűen nem hinnék el. Petike, Katika, ne tessék már bolondozni. A csapból is ők folynak, de még az út melletti, kék kutakból is.

Nem szégyen az irigység, főleg, itthon, magunk között nem. Mi egy ilyen nép vagyunk, legalább magunknak ne hazudjunk.

Hogy is van az a vicc?

Ja, igen:

Nem kell nekem új tehén, csak dögöljön meg a szomszédé is.

(Ő...bocsánat, ha megoldható, nézhetném közben az arcát? A lelkemnek olyan jó, amikor látom, hogy másnak rossz.)

 

 

Szólj hozzá