2020. okt 18.

Soha ne süssél képviselőfánkot előre a medve bőrére!

írta: Falusi Élet
Soha ne süssél képviselőfánkot előre a medve bőrére!

Volt valaha egy közmondás: ne igyál előre a medve bőrére! Na, ezt most a történelem frappánsan átírta.

Az a bizonyos kistelepülési önkormányzati választás, ahol mindenki vért akart látni, érdekes kanyart vett. Egy évvel ezelőtt, amikor megalakult a testület, élén az új polgármesterrel, azonnal elindult az új választás kiprovokálása. Mindegy, hogy ki, és hol áll, mi az ideológia mögötte, ez történt, nincs mit szépíteni rajta. Attól a naptól kezdve elindult a napi szintű provokáció, uszítás, feszültségkeltés. Miután nem ismertem a szereplőket, nem érintett mélyen a dolog, de a folyamatos szemgolyó szurkálás egy idő után zavaró lett. Ki is fakadtam egy posztban, amit az egyik csoportban meg is osztottam. Állítólag pont azok ugrottak rá, akik kiverték a biztosítékot. Nem olvastam a kommenteket, mert nem voltam rá kíváncsi. Elegem lett, ki kellett írnom magamból, és nem érdekelt, másokból ez mit váltott ki. Az persze megnyugvást hozott, hogy célba ért.

Akkor még nem tudhattam, hogy a Covid által megtépázott álarcok és méltóságok olyan mértékig rongyolódnak el, hogy szó szerint állatokká válnak a hergelők, illetve hergelődni szeretők. Egy ponton túl mindenkinek mindegy volt már. Csak ártani lehessen.

A település megosztottsága valami döbbenetes. Primitív üzengetés, fajgyűlölet, minden, amit egy párezer fős település egyáltalán nem bír el.  Ilyen kicsi helyen nincs nagyon hová forgatni a fejeket, hiszen folyton egymásba botlanak. Ha tetszik, ha nem: egy levegőt kell szívni.

Az események tükrében volt idő, amikor azt gondoltam, a két valós polgármester jelöltnek egyenlők az esélyei. Aztán egy szép őszi napon, egy kedves hölgy kiposztolt egy tálca képviselőfánkot azzal a szöveggel, hogy ezt, az új polgármesternek (néven nevezve) és az új képviselő testületnek (nevek felsorolva) sütötte. Kb. két héttel a választás előtt...
És ekkor, nem túl elegánsan, kicsúszott a számon: na, ezt most basztad el nekik.

Mert azt egy dolog, hogy valaki nem hívő, és szerinte a karma is csak egy baromság. De könyörgöm! Murphyről se tetszett még hallani?

Nyilván így lett, a poszt megtette a hatását. Kíváncsi vagyok, viszi-e a tálcát a nyertesnek, ha már így hozzásegítette a győzelemhez.

kepviselofank.jpg

 

Szólj hozzá