2020. okt 23.

Próbákozások

írta: Falusi Élet
Próbákozások

Bius és Tibi

 img_8927_1.JPG

Telefonbeszélgetés 1.

– Szakítottunk.
– Ó, ne már! – Andit lesújtotta a hír. – Mi történt?
– Azt hiszem kiprovokálta. Szerintem ő már régóta szerette volna, ha eltűnök a képből. Az utóbbi időben alig találkoztunk.
– Tudom drágám, sajnálom. Kedveltem Tibit.
– Én is – sóhajtotta Bius.
– Azért valahol sejtettük, hogy nem lesz ennek a kapcsolatnak jövője. Szerintem te is tudtad. Próbáld meg elengedni, és gondolj arra a sok jóra, amit kaptál tőle.
– Igyekszem. Tudom, hogy sokat köszönhetek neki.
– Még annál is többet – kontrázott rá Andi. – Kibújtál a csigaházadból, teljesen más színben kezdted látni a világot. Végre újra a régi voltál, kivirultál, ráadásul egy sor változást is hozott neked. Legfőképpen magadban. Tudom, hogy mindig azt mondtam, ne az ő kedvéért akarj változni, de így utólag áldom, amiért érte hajlandó voltál a változásra. Ha ő nincs, nem vágsz bele abba, amire mindig is vágytál – elhallgatott. Nem akarta tovább magasztalni a férfit, aki összetörte barátnője szívét. – Ne haragudj, elragadtattam magam.
– Semmi baj – hallatszott, hogy Bius mosolyog. – Tudom, hogy így van, és azt is, nem volt jövőnk. De olyan jó volt rajongani érte. Izgulni minden találkozás előtt. Hogy szépnek lát-e, megkíván-e. Szerettem azt az érzést, és most nagyon hiányzik. – Elnevette magát. – Hála neki, van egy szép, új ruhatáram is.
– Na, ugye! Mondom én, hogy még annál is többet köszönhetsz neki. Kimozdított onnan, ahol voltál, kaptál közel két izgalmas évet, és egy életre szóló élményt. Ráadásul végre azt csinálod, ami boldoggá tesz.
– Azért hiányozni fog.
– Tudom. Majd néha ránézek, hogy jól van-e. Szerintem te is hiányozni fogsz neki.

Telefonbeszélgetés 2.

– Anettom, szakítottam Tibivel.
– Oh, na végre! Tudod, hogy nem kedveltem, olyan flegma volt velem mindig.
– Tudom. Nem csak veled. Azt hiszem, pont ezért éreztem magam különlegesnek. Velem olyan édes volt. Úgy szerettem a mosolyát.
– Ne izgulj, úgyis találsz olyat, aki nemcsak, jóképű, de bunkó is.
– Jaj, ne legyél már ilyen! Sose volt bunkó, most ne kezdd el bántani.
– Jó-jó – adta meg magát Anett. – De akkor se bánom, hogy vége. Az tény, hogy nagyon jóképű fickó, de jobban szeretem, ha valaki közvetlen és kedves.
– Ő is az volt, csak nem mindenkivel.
Anett egy darabig hallgatott. Nehezére esett feltenni a kérdést, de muszáj volt.
– És ő?
Bius nagy levegőt vett. Tudta, hogy amit mondani fog, az fájdalmas lesz. De ki kellett mondania hangosan.
– Nézd, havonta egyszer megyek a kereskedésbe alomért. Időnként előfordul, hogy nem ő van ott, hanem a kolléganője. Ilyenkor két-három hónapig se találkozunk. Összességében azt hiszem, kell öt-hat hónap, hogy észrevegye, már nem járok oda.
Anett nem szólt, csak hosszan a kagylóba sóhajtott.
– Vagy? – kérdezte kétségbeesetten Bius.
– Cicám – kezdte Anett –, tavaly nyáron a főnökasszonyom szervezett egy kis összejövetelt a törzsvásárlóinknak. Nagyjából százan jöttek el, és én mindössze kettővel kapcsolatban éreztem úgy, hogy már láttam valahol.
Biust a sírás kerülgette. Anett megbánta, hogy ennyire nyers volt.
– Szerintem te benne vagy Tibi kettőjében. Bár én a helyedben egy év múlva benéznék hozzá.
– De miért? – csodálkozott Bius. Nem értette, miért kellene feltépni a sebeket.
– Akkor biztosan beugrik neki, hogy látott már korábban is. Sőt, az is eszébe jut, hogy évekig oda jártál. Így tuti leesik neki, hogy már nem jársz oda. Hm? Mit szólsz?

 

Szólj hozzá

Próbálkozások