2021. okt 17.

Csak tessék, csak tessék!

írta: Falusi Élet
Csak tessék, csak tessék!

Pénteki szürreál

Vidáman hívtam fel a vitorlás webáruházat, hogy elcsacsogjak az ügyfélszolgálattal a kinézett vízhatlan táskáról, illetve a 12 V-os kávéfőzőről. Néhány csengés után bele is szólt a kicsit kelletlen hang.

– Halló.
– Üdv! XY vagyok, lehetne pár kérdésem?
– Igen.
– A táskákkal kapcsolatban szeretnék pár dolgot tisztázni.
– Táskákkal?
(Miután ő nem mutatkozott be, és azt sem mondta, hogy "Ilyen-olyan webáruház, Józsika vagyok!", kicsit elbizonytalanodtam.)
– Nem az "Ilyen-olyan webáruházat" hívtam?
– De. 
(A hangszín végig ugyanaz.)
– Árulnak táskákat is, ugye?
– Igen.
– Nos, azokkal kapcsolatban lenne kérdésem.
– Igen?
(Ez nem kérdés volt, hanem inkább olyan megadó: jó, legyen, mondjad, ha már mindenképpen csacsogni akarsz velem...)
– A vízhatlan táskák méreteit nem értem, abban szeretném, ha segítene.
(Literben van megadva, és én akkor még nem láttam, hogy sokkal-sokkal lejjebb, elrejtve a szövegben ott van centiben is.)
– Mire kell vízhatlan táska?
– Vitorlázáshoz.
– Vitorlázáshoz? Minek?
(Na, itt már felébredt emberünk, mert úgy csattant föl, mintha valami csúnyát mondtam volna.)
– Vitorlázáshoz nem kell vízhatlan táska – folytatta lendületesen –, ahhoz bármilyen táska megteszi.
Itt kicsit megelégeltem a hozzáállást.
– Ó, legyen szíves, ne vegye már el a kedvemet attól, hogy vegyek magamnak egy vízhatlan táskát!
Elnevette magát, és néhány perc udvarias beszélgetés zajlott le. Azt nem mondom, hogy úgy kezelt, mint egy beszámítható vásárlót, főleg, miután elmagyarázta, hogyan tudok két táskát egymás mellé tenni, és megnézni, egyformák-e...Sebaj, amit akartam, megtudtam. 

Gondoltam (naivan), léphetünk a következő szintre.

– Kávéfőzőt is szeretnék venni, melyiket ajánlja.
– Kávéfőzőt? (Ugyanaz az értetlen, döbbent hang.)
– Igen.
– Nincs a hajón kávéfőző???
– Nincs, azért szeretnék venni – feleltem bátortalanul.
– Hány lábas az a hajó???
– ???

12 V-os kávéfőzőhöz ajánlom a kamionos webshopot, a vízhatlan táskát meg majd megnézem a horgászboltban. 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá