2022. máj 27.

Sanyik, Ákosok, Lacik, Ziták

írta: Falusi Élet
Sanyik, Ákosok, Lacik, Ziták

Legyenek a Sanyik az élősködő rokonok, akik úgy vannak vele, ha neked több pénzed van, mint neki, rokoni kötelességed számolatlanul adni a "kölcsönöket", amit eleinte sírva nem adnak meg, majd végül szemrebbenés nélkül.

Ákosok legyenek mondjuk a tolvaj alkalmazottak, akik szerint, ha a főnöknek van pénze, akkor attól még a szöget is lopni kell, majd eladni például az utcabeli állatorvosnak (írhattam volna péket is biztos, ha akartam volna), aki azt jó szívvel meg is veszi.

Lacik legyenek mondjuk az árokparton kolduló nyomoroncok, akiknek az ember időnként dob a kalapba, amiből kesztyűt vesz, hogy legyen mivel megfogni a téglát, amit beb@& az ablakodon, mert neked van ablakod, neki pedig nincs. Hehe, ez mondjuk szó szerint így volt. Egyszer ablakra adtunk neki pénzt, mert nagyon fázott.

Hmmm... a Ziták kik legyenek? Megvan! Legyenek azok, akiknek segítesz, amikor nagy bajba kerülnek, majd az első adandó alkalommal keresztbe tesznek neked, és megkárosítanak anyagilag.

Ugye? Az a kurva pénz mennyire fontos? Rokonság, barátság, munkalehetőség, mindegy, ha rá is megy, de legyen gyorsan pár százezer forint, ami ilyen majonéz és extraprofit árak mellett nem sok mindenre elég.

Nem nyomorgós poszt ez, mert nyomorog helyettem az összes Sanyi, Ákos, Laci és Zita. Nem kívántam nekik soha rosszat, pedig nehéz volt, de kibírtam. Jó, persze az anyjukat rendre elszidtam, amit meg nem illik, de valami nekem is jár. Vicces nézni, ahogy mindegyiket nyakon cseszte a karma egy nagyobb fajta szívlapáttal, és láthatóan soha nem tervezi engedni, hogy felálljanak. Még igazán elégtételt sem érzek most, miközben azon esz a fene, hogy a smaragzöld szófám hogyan kerül fel a raklapra. Ja, mert újabb faluba költözünk. Igaz, ezt most arrébb van. Arra jutottunk, hogy most valami mást próbálnánk ki. Egy szigetre esett a választás az Atlanti-óceánban.

Talán ezek az embercsoportok is hozzájárultak a választáshoz, talán nem. Most azt gondolom, nem, de lehet, hogy a sok kis kirakó darab egyikén az ő arcocskájuk is rajta van. Igazából csak régóta le akartam ezt már írni, és így került a költözés bejelentése elé.

Hogyan jött az ötlet? Miért oda és nem egy helyes kis magyar faluba, aminek van legalább három stadionja? Elmesélem majd, főleg, miután veszett egy hullámvasúton ülünk, amelyen rohadtul kell kapaszkodni.

Szólj hozzá